http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: När påsk-städ blir otrendig poesi

onsdag 4 april 2012

När påsk-städ blir otrendig poesi



Innan jag gör rent kylskåp invändigt och utvändigt till påsk måste jag spara poesin som vuxit fram där på dörren. Sen kan jag börja om från början igen med diktandet...



Vits...? Nej, vita blåsippor! Kanske i en backe nära dig?

Att se min bild

inte så modern
typ lat
men ganska modig
kort naken o ch rik
inte miljoner
valet fin miljö
kul arbete
har mjölk bärs och skumpa på fest

trött men stark
bra naturbarn
skön seg grubblar
som söker öppen himmel


så trevlig måndag

varig som från regn
tid mot söt gröt honung
står mellan het och minne
sur kaffe

en tystnad vacker som glas
med död illusion av vemod

varför kylskåp ibland
utanför häck samlar vanlig flicka semester
tvättar bomull
låg sol
löjlig plast

min dag löser hopp
lite gammal känsla här
hellre utmärkt skräp
be ett spel ta om stress tv


äventyr till morgonfika

vilken arm han har
prisar öga
ljuv sexig mun
gör fattig själ lysande

länge vänta i sanning och ångest
med död illusion av vemod
hinna säga ett förlåt
vill fråga fundera fundera komma
kunna förstå dig
märklig visa bli
sakna ordet tack

fylla lustresa
lagom vit kall vän tvekar
under dallrar
första nästan lätt

jag ska kinesa sen
längtar mjuk säng
måste ha kvinna
hon man

sätt efter ung man
lycklig viskning till pojken
hon tänker doft
skrattvåg är verklig
välja hemlig energi
evighet vaknar


av J:
köpa vinter
ge mig aldrig smak av pengar
tycker du njuter utan familj
speciell tur
röra svart kärlek
över unik höst
vilar
hör vatten
jag är ingen
suck!
och rätt rum
en fri tro
ful värld med blå trottoar
gråter för tre slut
lär betyda idiot


Soliga kragar i ett dike nära dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar