http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Dela med dig!

onsdag 22 januari 2014

Dela med dig!


Med en pappa med rötterna djupt i den svenska kooperationen -  han gjorde klart att det var på Konsum vi köpte vår mat, Ica gick vi aldrig till under min uppväxt! - så kanske är det för mig naturligt att dela.

Dela bil i alla fall. Inom Bilpoolarna i Uppsala

Går på klädbytardagar.

Och nu senast delar jag med mig även av mina tomma utrymmen i hemmet inom airbnb.

Skulle gärna vilja byta hem med någon i ett främmande land under en tid.

Och så har jag faktiskt lånat tavlor på biblioteket en gång.

Och så drömmer jag om att wwoofa. Men det ligger mer åt volontärhållet. Men att dela i alla fall, dela med mig av min arbetskraft!

Därför var det med glädje jag tog del av ett radioprogam nyligen, efter ett tips. Radions Filosofiska rummet handlade i november om den allt mer blomstrande delandekulturen! Inspirerande!

Som man i programmet tidigt funderar över, vi har ju så länge delat böcker, det vill säga gått på biblioteket och lånat, i stället för att köpa. Så vad kan vi mer dela än bil, kläder, böcker?

Ytterst delar vi ju alla en sak: jorden! Och ja, vi har bara ett jordklot!
Låt oss vara rädda om det!

Vad delar du med andra idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar