http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Äntligen snö!

fredag 23 januari 2015

Äntligen snö!




Nej, riktigt så här mycket snö har inte fallit, jag har bara återvunnit några vinterbilder sen de snörika vintrarna för några år sedan. Idag är det vitt men inte så här vacker sol! Nu längtar jag efter skidåkning:


och skridskor på frysta sjöar:


Vilken sjö är plogad i helgen?

Omnia mirari etiam tritissima! Förundras över allt, även det mest alldagliga. Sa Linné.
Tänk att en palsternacka kan vara så vacker.



Och när jag kommer in med rosiga kinder och blivit varm igen vill jag fundera över allt som svämmar över oss i media:

- hur kritiska gränser i klimatförändringarna redan kan ha passerat
- att människor mår så dåligt
- att vuxna behöver ägna mer tid åt barnen
- flyktingarna i världen som är fler än nånsin
- IS härjningar
- kampen om det fria ordet
- om arbetets vedermödor och baksidor (och ibland dess meningslöshet: varför säger politikerna egentligen "komma i jobb" och inte "hitta ett jobb"?)
- och mycket, mycket mer som finns att oroas över.

Jag gör så gott jag kan att sprida ordet och mina åsikter och det jag tror på här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar