http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Nybörjare: fågelfotograf

måndag 6 maj 2019

Nybörjare: fågelfotograf


Välkommen tillbaka, du svartvite!

Med zoom på nya kameran kommer jag närmare än jag gjort förut.
Och nya världar öppnar sig.
Som jag kan fånga på bild.
Äntligen kan jag dokumentera våra bevingade vänner.
Många har gjort det före mig. Jag förstår fascinationen.
Fåglarna är ju lite mer individer än vad mina rotade växter är.

Som den svartvita flugsnapparen som nu åter håller på att flytta in i någon av våra holkar.
Välkommen tillbaka lille vän!

Grönsiska och grönfink. Med bra kikare och fågelbok
 har jag fått många nya vänner vid fågelbordet.

Värsta näbben! Stenknäck. Herr och fru kan man anta.

knipa

knölsvan


Men ingen fotopromenad utan en ny växt i blom: underviol! Viola mirabilis:

trivs på skuggad, mullrik mark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar