http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Jul, jul, strävande jul

torsdag 16 december 2010

Jul, jul, strävande jul



När orden inte räcker till ett blogginlägg får någon annan säga det jag tänker i juletid.


Min egen julefrihet kan vara att sitta på Wayne's Coffee i Forumgallerian, med eller utan sällskap, med kaffe eller chai, och bara titta på de som går förbi med det där vilda i blicken. Sedan står jag en stund vid pockethyllan på LundeQ, bläddrar, läser på baksidan, drömmer men ställer tillbaka. Går vidare till naturhyllan, bläddrar och tänker gröna tankar. Vid barnhyllan får jag idéer till juleklappar, läser i en gammal favorit av nostalgiska skäl. Till jul kommer även alltid Guinness rekordbok i stora högar till bokhandlardiskarna. Och då måste jag kolla om sönernas maskrosrekord finns med fortfarande. Men det var slaget. Av några danskar.

Jag går från LundeQ utan en påse i handen. Vid datorn sedan sjunger jag i stället näthandelns lov. Tack, jag slipper trängsel!
I julshoppingen på nätet räddade www.bokborsen.se mig ur en prekär julekris. När boken inte längre finns kvar i handeln finns hjälp att få!
Och en annan sida ramlade jag då också över som säljer böcker och musik: www.mingusbok.se
Värt att pröva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar