http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Berusad

tisdag 21 december 2010

Berusad



Berusad av julglädje...


... ler jag mot alla jag möter

... önskar jag de flitiga bakom kassadisken en God Jul

... önskar jag andra bekanta och obekanta detsamma

... skalar jag tålmodigt en apelsin i kassakön i stället för att förbanna trängseln

... får jag samtliga ärenden på min julelista uträttade på min snöiga promenad till stan

... beundrar jag trädvalvet genom kyrkogården på väg hem

... hör jag kråkan kraxa i träden. Sa han inte God Jul?

... nynnar jag på Ted Gärdestads Vilken underbar dag, och håller med

... hittar jag årets Kravmärkta julskinka leverad till min dörr när jag kommer hem

... sjunger jag högt till Bereden väg i Ale Möllers underbara version

... tänder jag adventsljus i skymningen

... öppnar jag dagens post med Naturskyddsföreningens finurliga årsbok "Vem ska bort?" med viktig frågeställning om vår jords framtid

... slår jag in årets första julklapp med återvunnet omslagspapper och klistrar på en etikett från i fjol

... tar jag ett steg framåt i hemsidearbetet


Det blir en jul i år igen även om vi inte köper julklappar till var och en!
Kramar, kärlek och sång är gratis!

2 kommentarer:

  1. God jul Lisel! Vad glad man blir av att läsa din fina julblogg :)!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År!
    /Eva-Britt

    SvaraRadera