http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: En bokmärkesgran

tisdag 4 januari 2011

En bokmärkesgran



Före jul hittade jag på granutställningen på stadsbiblioteket en märklig gran, en bokmärkesgran! Där hade personalen dekorerat en gran med de bokmärken som låntagare hade glömt kvar i de återlämnade böckerna. Vilken härlig syn!

Jag hittar ett som inspirerar.

"Boken=
Lust
Glädje
Kunskap
Tro
Hopp
Kärlek
Frihet
Sällskap
Inspiration
Vilja
Fägring
Styrka
Tröst
Vila
Insikt
Utsikt
Budskap
Kraft
Kittling
Extas
Energi"

Nog är det så. Här är en bokkandidat ur min hylla eller mitt minne för varje aspekt av läsandet:


Några av dessa böcker har jag läst i min eminenta bokcirkel som jag varit med i över 10 år. Mellan dessa böcker, vi hinner med ca 10 st per år, klämmer jag in böcker från:


Den som äger ett bibliotek är aldrig fattig och har aldrig tråkigt!

Så passa på och läs om ni har lite ledigt kvar innan hela julen, även trettonhelgen, är över!

1 kommentar:

  1. Läser alldeles för sällan på din blogg, men läser för övrigt inte heller andras. Iallafall, du och dina ord och dina bilder ger mig inspiration. Blev glad att du tagit med Igelkottens elegans som jag snart läst klart och som är underbar och har inte du läst den så kommer den snart till dig. /Marita

    SvaraRadera