http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: En dag - ett liv

fredag 14 januari 2011

En dag - ett liv



Dagen före julafton fick strömstaren kämpa för att hitta öppet vatten i Kvarnbo!


Jag är framgångsrik.
Jag har alla möjligheter.
Jag ska anta nya utmaningar med ro.
Jag vill inspirera andra.
Jag gillar snö, kyla och skidåkning, likaväl som vårblomster, sommarmorgnar och höststormar.
Jag önskar mig en ren jord.
Jag kan art-bestämma ett grässtrå.
Jag är modig, stark och fri.
Jag har tillförsikt på framtiden.
Jag ska ta små steg framåt varje dag.
Jag vill ut på fler äventyr i vårt vackra land.
Jag gillar att måla med bokstäver.
Jag önskar mig ett långt och hälsosamt liv.
Jag kan glädjas åt andra.



I tövädret som följde
var den pigga fågeln försvunnen.



Med tankens kraft påverkar vi vår uppfattning om oss själva. Med tankens hjälp kan vi, inifrån och ut, fylla de inre förråden med trygghet, glädje och kärlek.

Jag läser och inspireras åter av "Modig" av Carl Lindeborg och Sofia Sivertsdotter. Hur skulle du leva, vilka tankar skulle du vilja ha om dig själv, om du varje morgon föds till ett miniliv, som tar slut när du somnar in på kvällen? Författarna frågar: "Finns det utrymme att uppdatera någon tanke till mordgondagens miniliv för att ge dig själv optimala förutsättningar för att leva fullt ut.?" Mer om "Modig" här.

Jaga "Duglighetsspöket" på flykten! Lägg dig ner och säg som Bob Hansson i sin bok: "Här ligger jag och duger!"


Vitt är det, men plusgrader. Jag gillar kyla bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar