http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: En egenföretagares önskan

måndag 5 december 2011

En egenföretagares önskan


När adventsmörkret tätnar blir det glesare för en företagare inom naturvård med inkommande uppdrag. Men...

Jag är bra på att språkgranska och korrekturläsa.
Så ta mig i bruk som språklig rådgivare och granskare!
Jag är bra på att skriva.
Ta mig i bruk som skribent!
Jag är bra på engelska.
Ta mig i bruk som översättare!
Jag är bra på naturen i Uppland.


Ta mig i bruk som som naturvägledare!
Jag är bra på att organisera och ordna.
Ta mig i bruk i din röra!
Jag är bra på att sopsortera.
Ta mig i bruk - ja, var? - i soprummet?
Jag är bra på att guida i naturen.
Ta mig i bruk och låt mig inspirera dig!
Jag är bra på att baka.
Ta mig i bruk i ditt julbak!


Jag är bra på att leva hälsosamt.
Ta mig i bruk som som din livsstilscoach. Eller som blodgivare!

Och när våren till sist återvänder:
Jag är bra på naturvårdsinventeringar och en klippa på att namnge vilda växter.
Ta mig i bruk i naturvårdens tjänst.


Det vore skönt att komma till användning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar