http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: När det lider mot jul... eller Mer jul

lördag 21 december 2013

När det lider mot jul... eller Mer jul


Grön jul, trist!
Hur var det i fjol? I förfjol?
Bra att jag då har min Kvarnbo-serie så kan jag kolla...
Alla bilderna är inte tagna exakt vid jul men ändå, lite "klimatkoll"...


december 2009

december 2010

december 2011



december 2012

december 2013

Och här är en bild till de 19% av svenskarna som ej har full koll på varför vi firar jul:



Ett barn är fött på denna dag...

Och samtidigt lämnar andra jordelivet.
Titeln på hans mest kända låt, Brusa högre lilla å,  


passar mycket väl in bland bilderna ovan:
Björn J:son Lindh såg jag två konserter med och spelade flitigt en av hans skivor.
Han blev bara 69 år. Vila i frid. Din musik lever vidare. 
Jag har ju faktiskt uppkallat ett blogginlägg efter din mest spelade låt, här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar