http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Det skrivna ordet

lördag 1 november 2014

Det skrivna ordet



Läst några böcker nyligen?
Trängt in i en djuplodande debattartikel?
Läst en vetenskaplig uppsats?
Eller en dagstidning?

Kan du ta till dig texten?
Förstår du vad du läser?
Eller skummar du bara över bildtexterna?
Kan du koncentrera dig överhuvudtaget?

Nu är det dags att se resultatet av ditt läsande. Se hur många ord och uttryck som jag egentligen förstår!
Dags att göra Ordförståelsedelen på höstens Högskoleprov.

Av mina tre senaste lästa böcker: Jag är Malala, Jag är Zlatan och Det händer när du vilar av Tomas Sjödin utgör innehållet i den första och den sista boken något att efterleva.
Från den andra boken lär jag mig inga ord från årets ordtest, däremot lite mer om fotboll.

Böcker kommer fortsätta att ha en framskjutande plats i mitt liv. Den vishet som det ger lär mig att differentiera det onda från det goda, högt som lågt, tjockt och tunt.
Och böckerna ger mig det svar... jag menar genmäle..., på livets alla frågor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar