http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Namnbyte!

onsdag 31 januari 2018

Namnbyte!

Skogsliv vid sjö, dock ej Lommaren.


Efter åtta år som bloggare och efter fem månader som "lantis" är det dags för namnbyte på bloggen:

Skogsliv vid Lommaren.

Mälaren är inte längre min närmaste sjö. Det är Lommaren. Skogsliv vid Lommaren, hmm, låter rätt bra det med. Samma rytm.

Skogslivet här består mest av promenader. En och annan sittning på en sten blir det emellanåt. Lyssnande på hackpettens upprepande tjäck, tjäck. Ser fram emot trummandet av densamma till våren.
Och mer skogliga upptäcksvandringar runt i kring. Blir väl då publicerade under Utflyktstips här.

Kvarnbo är inte längre platsen för dokumentation av årstidsväxlingar, det som allt började med.
Här är mitt först inlägg.

Jag får helt enkelt hitta en ny plats för dessa naturstudier. Lommarens yta kanske. Idag täckt med blöt snö ovanpå hyfsad is. Det regnar. Trist.

Planer framåt är att fortsätta att skriva, tipsa och reflektera.
Växttemat väntar under marken på nästa vår.

en skogsväxt passar bra här: min linnea!

Boktipsen kommer att fortsätta, som den läsande varelse jag är.
Just nu läser jag Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Klart överskattad bok, tycker jag. Och även recensenten i DN som jag tog del av.

Det blir många böcker att sluka även 2018, här en äldre hög.

Samhällsdebatten är kanske inte så livlig här, jag har mina hjärteämnen. Näst på tur av bloggidéer är en hyllning till Nina Björk. Hon sa många bra saker i Söndagsintervjun.

Reseäventyr och vandringar hoppas jag få berätta om under 2018.
Bäst i fjol var tågresan tur och retur och dagarna i Rom! Jag vill åka mer tåg! Billigare tåg nu, tack!

Ett reseminne 2017. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar