http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Heja Kerstin!

fredag 25 maj 2018

Heja Kerstin!


Bergssloken blommar!


Recension i Kulturradion

Recension i DN

och befriande fritt från diskussioner om Akademins alla turer. Och vem som ogillar vem.

I stället väldigt rikt på doftande blomster.
Jag talar förstås om Kerstin Ekmans nyutgivna essäbok: Gubbas hage.

Gubbas hage


Jag önskar hon kunde se min tomtlista!
Jag skulle vilja se hur hennes äng i Herräng ser ut!
Enkelt - jag får förstås läsa boken!

Och till er sommargäster, som Kerstin har en kritisk hållning till: ta chansen på  De vilda Blommornas dag den 17 juni och lär er ett och annat om ärenpris och björk, ängsbräsma och hassel.
På en vandring nära dig. Det finns vandringar över hela Norden denna dag.

Jag tar dig på orden då, Kerstin, och säger några väl valda ord om de vilda grannar jag har till mina grannar.

Teveronika - står pall till och med för gräsklipparen. Blommar nu.

Kommer senare, släktingen ärenpris

Anonym skönhet: ängsbräsman. Blommar nu.


Välkommen maskrosblomman! Älskad av bin. Och människa. Eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar