http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Min nya kompis

torsdag 24 maj 2018

Min nya kompis




Finsta, Södertjära, Norrtjära, Ekebyholm, Rånäs, Fågelsången, Lilla Söderby, Södersjön, Almunge, Länna, Malmen, Lännalöt, Funbo, Gunsta, Bärby, Vedyxa....

... sen såg jag tornen på Domkyrkan från cykelsadeln. Då var det bara färden över slätten kvar: framme!

Vilken lycka det var att cykla från Sundsta till Uppsala i förra veckan.
På min nya cykel.
Lunch i en backe.
En vackert ihopslingrad huggorm på asfalten.
Bräkande lamm i en hage.
Hej till folk jag passerade.
Sjungande lärkor
Blommande blommor
Och starka ben.
Mycket vatten.
Många växlar.
Och skinande sol.

Och ljuvt dopp i Söderbysjön.

Höjden av frihet är att packa cykeln, ta med karta och sen bara ge sig iväg.
Det ska vi göra i Skåne i sommar.
Det ser jag fram emot.

Svemester! Snällt mot planeten (men jag önskar vi kunde ta med cyklar på tåget i stället för att ta bil). Skärpning, SJ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar