http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: På årets kortaste dag...

fredag 21 december 2018

På årets kortaste dag...





... sover jag tills det ljusnar

... tänder jag i spisen

... klappar jag katterna



... matar jag fåglarna

... slår jag in en julklapp, återanvänt papper o snöre förstås



... planerar jag julen, skickar mejl

... registrerar jag ännu några gamla fynd på Artportalen

... dricker kaffe och äter lunch

... tvättar jag och stryker tygservetterna

... drömmer jag om sommaren: STF stugvärdskursansökan! - here we come!

kan bli verklighet, om vi har tur...

... läser jag DN: nytt fredagskryss!

... hittar jag fysiskt julkort i brevlådan och skickar mitt sista julkort, digitalt

... pratar jag med en godvän på telefon

... ser jag ett helt gäng gråsiskor hitta frön på den enda barmarken, under nya carporten, andra fåglar spanar jag in i kikaren mot fågelbordet

... promenerar jag

... bär jag in ved.

Sen hann jag inte mer - det blev mörkt!
Jo, jag bloggade detta. Men då hade solen gått ner.

Antal timmar förvärvsarbete: 0
Antal kronor spenderade: 0
(jo, jag vet att el, mat och internet och en massa annat inte är gratis, men räkningen betalar jag en annan dag)

En rätt bra dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar