http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Min älskade dal

söndag 24 november 2013

Min älskade dal





Det gäller att komma ut snabbt innan solen sjunker igen dessa korta novemberdagar. För ut bör vi gå, dagligen, hela året. För att få ljus och vitaminer. För att röra oss och andas. För att må bra och komma ikapp oss själva. Och låta kreativiteten fått fritt flöde i vårt sinne.

Och då kan belöningen ibland bli en sällsam skönhetsupplevelse. Vackra november! Vackra Hågadalen!

Och lyckan är än större när jag ser att Åsa och Mats Ottosson får utrymme i DN någon dag senare att sprida samma budskap som jag själv brinner för: Lugn (och frisk!) av naturen! Heja!


Så här såg "mitt" Kvarnbo ut samma dag. Platsen för denna bloggs första idé: årstidsväxlingar. 

Fler årstider i åravinen här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar