http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Hej höst 2

fredag 16 oktober 2015

Hej höst 2



Om glädjen i höstens färger skriver Mats Ottosson i senaste numret av Turist, Svenska Turistföreningens medlemstidning, under den fyndiga rubriken Nymålat! Beskrivet på det sätt bara han kan. Självklart går jag också igång på varje text som refererar till min husgud Thoreau. Den store naturfilosofen ser trädens höstfärger som en övning i att odla sin egen förmåga till uppmärksamhet. Samt: att bara den som är intresserad av att se kommer att se. Skriver Thoreau, citerad av Ottosson, citerad av mig.

Jag går ut och tar hans ord på allvar. Jag går ut för att verkligen se. Hej höst!






Här ligger mitt första Hej höst. Lite livsfilosofi där med. Helt Thoreau's anda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar