http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: mitt kylskåp och jag

torsdag 29 april 2010

mitt kylskåp och jag


här är modig fattig och förvånad poesi Del 2

om att vara två
om lust är energi
hon tycker tid är en illusion
på ljus naturlig familj världen så lätt kul och fin

ha mjuk matfika bra
nyans mellan skumpa och mjölk
hellre ha sex än föda kunskap
välja tal

lite vemod och idiot
jag läser med sommarminne
goda barn möter kallfylla
i vinterregn

fundera från evighet
säga ett ord så...


vilken hemlig ung ganska speciell pojke i sol
men jag är typ gift och vit
du är vacker man
genom plastironi utmärkt söt
måste se
mot öppen kvinna finna
smakas på
han kinesa han älskar grubblar



Bilden: mycket vatten har ännu inte runnit under ny bro i Kvarnbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar