http://vildvittransblog.blogspot.com/ Skogsliv vid Lommaren – betraktelser: Sann höst

torsdag 10 oktober 2013

Sann höst




Jag gick ut för att omfamnas av hösten..., lite med tankar på Lugn i naturen, boken jag inspireras av just nu.

Det här tog jag med mig hem, men nej, naturen är ingen plats för prestation, men ändå.

Stort flygplan i luften - tankar på M
Litet flygplan i luften - tankar på M
Håga fikaplatsen - tankar på M som mycket liten!
Splitternya bänkar - långbord!
Luktar nytt
Men ingen välordnad grillstad - behövs!
Bank! Bank! - ljud på avstånd
Björktrasten tjattrar
Mindre fåglar - annat tjatter
Guldgul höst - mild - men utan sol för stunden
Bortsprungen hund - man med egen hund meddelar
Vit cockerspaniel som fastnat i elstängsel och sen skrämd sprungit till skogs
Nej, den har jag inte sett
Uteförmiddag - ovanligt! Arbetstid
Fram till nu - säsongsupptagen!
Nu går pulsen ner. Växeln en lägre
Nu - min egen motor!
Hackspetten knackar i trädets bark intill
Gul-orange blad i slån-snåret
Skatan skrattar
Ekollon faller tungt från eken med ett rassel genom lövverket



Kossor kvar i betesfållan, den artrika!
Hej, ni långhåriga hjältar!
Nötskrika och kråka kraxar i kapp
Och så lilla blåmesens pip
3 rosa jackor vandrar förbi, på 3 damer
Hur många är vi som förvärvsarbete just idag i vårt land?
Förhöjd puls?
Inkomstalternativ: sälja ting! Hyra  ut bostadsyta!
Kor råmar från andra sidan dalen
Vem har bajsat på den nya fina bänken?
Färgglad höstmosaik i brynet: mörkgrönt, gult, orange, rött
Vackra hällar
En plats med minnen från två decennier
Här går pulsen ner
Här finns min Sanning
"Connect", ett av mina ledord - vykort till gammal vän från förr.
"Give", ett annat, fika-ansvarig på kören ikväll

När är du helt sann?

Stort flygplan i luften igen - tankar på M.
Litet flygplan i luften igen - tankar på M:

Jag finns här och väntar på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar